Actie tijdens Vaasaqua.

In het kader van het 50 jarig bestaan van Amnesty International brachten wij het werk van Amnesty weer eens over het voetlicht en voerden we een speciale handtekeningenactie voor Al Mansouri, de Nederlandse Iraniër, die in Syrië gevangen genomen is, uitgeleverd aan Iran en van wie sinds vorig jaar helemaal niets meer vernomen is.

Op de donderdag van Hemelvaart waren wij daarom aanwezig op Vaasaqua. 'Te gast' moet je eigenlijk zeggen, want Wilco Ankersmit van de organisatie stelde ons gratis een ruime kraam ter beschikking. Dat overkomt ons niet vaak; we waren er des te dankbaarder om.

We kregen een goede plek. Dicht bij de oliebollenkraam, op de route naar de braderie en met onze rug naar het Kinderplein konden weinig langslopende bezoekers aan onze aandacht ontsnappen. Zeker in de ochtend kostte het geen enkele moeite om mensen een handtekening te laten zetten op de petitielijst voor Al Mansouri. 300 mensen hebben de petitie ondertekend. Dat is een mooi resultaat. We kunnen spreken van een geslaagde actie.

• Laatste wijziging 2 oktober 2018.